Speciaalzaken blijven klanten verliezen

Met uitzondering van de reformzaken en viswinkels verloren in het eerste halfjaar van 2005 alle speciaalzaken ten opzichte van het eerste halfjaar 2004 klanten. Dit in tegenstelling tot de supermarktformules. Opvallend is de forse daling van het aantal huishoudens dat etenswaar koopt bij de groothandel (Makro, Sligro). Ook het aantal huishoudens dat bij de boer/kweker/teler koopt is flink teruggelopen. De supermarktomzet is in augustus 2005 (weken 31-35) in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met 1.7 procent gedaald. De daling werd veroorzaakt door minder bezoeken aan de supermarkten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!