Klanten van Foot Locker kunnen hun aankopen voor vijf dollar nog dezelfde dag laten bezorgen naar een locatie naar keuze. De Amerikaanse winkelketen maakt daarvoor gebruik van de dienst Deliv, dat de bestelling via crowdsourcing uitbesteedt.
Deliv claimt dat het voornamelijk gebruik maakt van klant- en verkoopgerichte professionals. Zij krijgen de bezorgopdracht op hun smartphone met gps, waarna ze de aankoop ophalen in de dichtstbijzijnde fysieke winkel. Deliv wijst de opdrachten toe naar bezorgers met de hoogste waardering van klanten.
De dienst is inmiddels door Foot Locker geïmplementeerd in zijn webwinkel, terwijl ook aankopen in de fysieke winkel via Deliv verstuurd kunnen worden. In de webwinkel vindt de klant de optie bij het afrekenen, waarbij een tijdvak van twee uur geselecteerd kan worden. Daarbij kan hij er ook voor kiezen de bestelling de volgende dag te laten bezorgen. De bezorging is vervolgens online stap voor stap te volgen.
De nieuwe bezorgdienst van Foot Locker sluit aan op recente onderzoeksresultaten van Harris Poll, waaruit onder meer bleek dat 81 procent van de Amerikanen vaker online zouden shoppen als de bezorging sneller en goedkoper is. “Foot Locker weet dat de sleutel tot succes ligt in het bieden van keuze en gemak aan klanten die zowel online als in fysieke winkels shoppen”, aldus ceo Daphne Carmeli van Deliv.
Foot Locker lanceert de bezorgdienst in eerste instantie in vijf winkels in de Verenigde Staten, waarna het wordt uitgerold naar alle 1300 winkels in Noord-Amerika. De retailer is met in totaal 3.464 winkels actief in 23 landen, waaronder Nederland.
Reacties 0