Ahold boekt winst

Ondanks de moeilijke marktomstandigheden zoals de supermarktoorlog heeft Ahold in het tweede kwartaal meer winst behaald. Deze stijging is onder andere te danken aan de goede prestaties van Albert Heijn en andere supermarkten in Europa, liet het supermarktconcern woensdag weten. De operationele winst steeg van 217 miljoen tot 248 miljoen euro. Dat is lager dan de 297,4 miljoen waar analisten gemiddeld op rekenden. De nettowinst kwam uit op 130 miljoen euro tegen een verlies in dezelfde periode vorig jaar van 28 miljoen euro. Ahold meldde een maand geleden al de omzet over het tweede kwartaal. Die is, grotendeels door wisselkoerseffecten, 0,9 procent afgenomen tot 10,4 miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!