Ouders, scholen en fabrikanten geven elkaar de schuld van overgewicht kinderen

Steeds meer kinderen zijn te dik, dat staat vast. Wie hier verantwoordelijk voor is, is een stuk minder duidelijk. Uit het onderzoek `Child obesity - blame, responsibility and improvement` van het Britse Brain Juicer blijkt dat in aflopende volgorde ouders, fast food restaurants, voedingsmiddelenfabrikanten, televisie, school, supermarkten, overheid, kranten, het kind zelf en doktoren het meest schuldig gevonden worden. Het onderzoek vond plaats onder 3.000 consumenten, van wie 40% ouders van schoolgaande kinderen. Ouders hebben vaak geen tijd om te koken. Bovendien kosten verse producten vaak meer dan kant-en-klaarmaaltijden en wordt voor ongezonde producten veel op kinderen gerichte reclame gemaakt. Van de ondervraagden vindt 82% dat ouders een gedragsverandering moeten ondergaan, gevolgd door fabrikanten, scholen, fast food restaurants en televisie. Fabrikanten zijn verantwoordelijk voor het hoge gehalte vet, suiker en zout in ongezonde producten, en televisie voor de agressieve manier waarop voor dergelijk voedsel geadverteerd wordt. De overheid moeten ingrijpen als fabrikanten en adverteerders hun leven niet beteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!