Beroemdheden populair in reclame

Internationaal onderzoek laat zien dat beroemdheden in toenemende mate worden gebruikt om producten aan te prijzen. Inmiddels is in tien procent van de advertenties een beroemdheid te zien. Nederland zit met zes procent ruim onder het gemiddelde. Maar ondanks de serieuze en calvinistische inslag neemt ook in Nederland het gebruik van beroemdheden toe. Japan is aanvoerder van de wereldwijde ranglijst. Daar wordt voor een kwart van de advertenties idolen gebruikt. Het onderzoek toont wederom aan dat het gebruik van idolen niet een garantie tot succes is. Het merk heeft alleen profijt bij een beroemdheid die qua waarde aansluit bij het merk. Het onderzoek werd uitgevoerd door Millward Brown en Premiere Sponsorship Marketing (PSM).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!