Succes rfid kan wel eens tegenvallen

Rfid, een nieuwe technologie voor de identificatie van producten met radiotechnologie, staat momenteel wereldwijd sterk in de belangstelling. Grote bedrijven als IBM en HP investeren er miljoenen in en vele organisaties staan klaar om de technologie uit te proberen. Volgens onderzoeksbureau Gartner kunnen zij op korte termijn echter teleurgesteld worden doordat rfid nog lang niet genoeg is ontwikkeld en minder algemeen in gebruik is als de aanbieders doen geloven. Bij proefprojecten is vaak niet goed nagedacht over de zakelijke rechtvaardiging voor een investering in rfid en deze projecten zouden wel eens abrupt kunnen worden beeindigd als het enthousiasme rond rfid sterk is gedaald. Hoewel de meeste proeven in winkels nog beperkt blijven tot labels op kratten en rolcontainers, zijn Europese directeuren in de logistiek en het winkelbedrijf nog steeds heilig overtuigd van het succes van rfid. Uit onderzoek van het Britse Survey Shop blijkt dat ruim 80% van de ondervraagde directeuren denkt dat rfid het rendement bij producenten en winkelbedrijven de komende jaren aanzienlijk zal verbeteren. Van de respondenten is 35% al bezig met een proef of van plan er binnenkort een te starten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!