Ouders hebben moeite met rages waar kinderen bevattelijk voor zijn

Veel ouders weten niet wat ze aan moeten met de rages waarvoor jonge kinderen erg vatbaar zijn. Hebbedingetjes als de Furby en Pokemon-kaarten zijn vaak erg duur, maar al na enkele jaren vrijwel onverkoopbaar. Dit jaar waren het de Scoubidou-touwtjes die een rage zijn geworden. Het probleem van veel ouders is dat ze niet goed weten in hoeverre ze zich met de begeertes van hun kinderen moeten bemoeien. Voor sommige zeldzame Pokemon-kaarten werd soms wel 50 a 60 gulden neergelegd. Suzanne Dolle is werkzaam bij onderzoeksbureau IPM-Kidwise in Amsterdam en kijkt onder andere naar het koop- en consumptiegedrag van kinderen. Dolle is orthopedagoog en weet waarom kinderen zo vatbaar zijn voor rages. De leeftijd waarop kinderen bevattelijk zijn voor rages ligt volgens haar tussen de 7 a 8 jaar en de leeftijd waarop ze naar de middelbare school gaan. Kleine kinderen willen volgens Dolle erg graag bij de groep horen. Daar komt bij dat bezit de populariteit bij anderen verhoogt. De drang die sommige kinderen hebben om te verzamelen en om die verzameling compleet te maken, heeft volgens Dolle te maken met de behoefte om de chaotische wereld te ordenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!