Esprit op zoek naar overname in luxesegment
Gepubliceerd op 15 september 2005 om 00:00
Modeconcern Esprit is druk op zoek naar een overnamekandidaat in het luxesegment. De overname zou binnen drie jaar rond moeten zijn en moet het imago van het concern verbeteren. Daarnaast is een nieuw luxemerk in de portfolio een wapen in de strijd om meer marktaandeel. Volgens bestuursvoorzitter Krogner kan Esprit op deze manier ontsnappen aan de neiging om de prijzen te verlagen in een poging het marktaandeel te vergroten. Zolang de overname nog niet rond is, breidt het modeconcern het wereldwijde winkelnetwerk verder uit. Aankomend jaar streeft Esprit naar een uitbreiding van 110 nieuwe winkels en 1400 nieuwe verkooppunten. Het modemerk profileert zich in het middensegment. Doordat consumenten veel keuze hebben uit merken met een goede kwaliteit tegen een betaalbare prijs, is er veel concurrentie binnen dit segment erg hevig. Merken als Mexx, H&M, Zata, Inwear, Mango en Benetton zijn directe concurrenten van Esprit.
Reacties 0