EBay heeft met vastgoedontwikkelaar Simon Malls een Amerikaans winkelcentrum interactief gemaakt door onder meer de etalages te voorzien van eBay’s connected glass-technologie. Hierdoor kunnen consumenten door het assortiment van de winkel bladeren en aanbiedingen bekijken, ook wanneer de winkel gesloten is.
Het Stanford Shopping Center in Californië heeft daarnaast de beschikking over een interactief winkelbestand, toont consumenten gepersonaliseerde aanbiedingen en voorziet hen van een point-to-point navigatiesysteem op hun smartphone.
Het interactieve winkelbestand wordt getoond op een touchscreen waar consumenten een overzichtskaart van het winkelcentrum kunnen bekijken. Vervolgens kunnen zij hier in 3D doorheen navigeren, waardoor zij precies kunnen zien waar hun favoriete winkels zijn. Op basis van de kaart kunnen ze een point-to-point navigatie naar hun smartphone downloaden. Daarnaast toont het scherm actuele aanbiedingen en informatie over activiteiten in het winkelcentrum. Het scherm en de bijbehorende software zijn afkomstig van de ontwikkelafdeling van eBay.
Wanneer het interactieve winkelcentrum goed wordt ontvangen door het publiek gaan eBay en Simon Malls om tafel om het concept verder uit te rollen.
EBay maakt winkelgebied interactief
Gepubliceerd op 3 december 2014 om 00:00
Reacties 0