RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. Het platform werd vorige maand door RetailTrends Media geïntroduceerd als opvolger van RetailActueel.com. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Twaalf etailers in de fysieke winkelstraat
Grote retailers als Amazon en Coolblue hebben online hun imperium opgebouwd. Toch trokken ook deze e-commercebedrijven op een bepaald moment de fysieke winkelstraat in.
Wat is er aan de hand in franchiseland?
Tientallen franchisenemers hebben aangifte gedaan tegen in totaal zeven concerns wegens oplichting, omdat ze te rooskleurige prognoses voorgeschoteld zouden hebben gekregen. Goede franchiseformules hebben volgens Henry van Vlerken met elkaar gesproken over de worst case-scenario’s.
Modepionier & Other Stories in vijf foto's
Nog geen twee jaar na de opening van de eerste winkels beschikt de modeketen & Other Stories al over zestien vestigingen in elf landen. Global PR-manager Elke Kieft vertelt in het decembernummer van RetailTrends over de zoektocht naar geschikte locaties en de toekomstplannen van de H&M-dochter. “We genieten enorm van het pionieren.”
Vijf flops van Apple
Groot worden gaat met vallen en opstaan en daar weet Apple alles van. Hoewel de nagedachtenis van wijlen Steve Jobs iconische proporties heeft aangenomen en zo ongeveer alles wat hij aanraakte goud werd, maken Apple-producten de verwachtingen ook weleens niet waar.
De glazen bol van ABN AMRO: tien keer tech in 2025
In het vorige decennium werd technologie met name online toegepast, met groot succes. De periode van fysiek winkelen lijkt volgens ABN AMRO nu aangebroken. Dat baseert de bank op zijn eigen top tien van nieuwe technologie in 2025.
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Reacties 0