Het beste van RetailWatching: week 1

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Vijftien digitale trends voor 2015
Bell Pottinger heeft de meest besproken trends van dit jaar gerangschikt voor 2015. Het Britse PR- en adviesbureau onderzocht daarvoor in hoeverre trends als NFC, wearables en big data het afgelopen jaar wonnen aan populariteit. Bekijk de resultaten in deze infographic.

Jingle Buzz: klussen in de kerstvakantie?

Retailers binnen de doe-het-zelfbranche profiteren wellicht van de woningmarkt die weer in beweging komt. Waar consumenten online mee bezig zijn op klusgebied blijkt uit de kerstbuzz-analyse van Toine van der Heijden. Buzzleider bij bouwmarkten is Gamma. Naast de klusbuzz is het online rumoer rond 'upmarket bodycare', supermarkten, de Facebook-favorieten en het debutantenbal geanalyseerd.

Wat staat de Nederlandse retail in 2015 te wachten?
Drie experts op verschillende vakgebieden delen hun verwachting voor komend retailjaar. Zo lijkt retailen nu echt een vak te worden en liggen eBay en Amazon op de loer. Wat kunnen Nederlandse retailers nog meer verwachten in 2015? Marketingstrateeg Paul Moers, e-commercekenner Cor Molenaar en trendwatcher Ruud Veltenaar aan het woord. 

De doorbraak van 2015: pop-up retail
Het oude denken heerst nog steeds onder retailers, maar de wereld is al lang niet meer hetzelfde. Retailexpert Rupert Parker Brady schetst in een analyse waarom retailers meer moeten met de innovatie die pop-upstores kenmerkt.

Sorry, retailer
Klanten kunnen retailers en winkelmedewerkers enorm afleiden, merkt Marc van Dijk. In zijn blog Sorry, retailer biedt hij daarvoor zijn excuses aan en beschrijft hij hoe retailers hun klanten weer in de watten moeten leggen. 

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!