De Bazaar in Beverwijk wil via een samenwerking met telecombedrijf Lycamobile meer allochtone consumenten trekken. Lycamobile biedt goedkope, internationale gesprekken aan en speelt daarmee in op deze consumenten die een groot deel van het winkelpubliek van De Bazaar vormen, aldus Het Financieele Dagblad.
Het marktbedrijf ziet veel kansen in het klantenbestand van het van oorsprong Britse Lycamobile. “Lycamobile geeft ons toegang tot hun uitgebreide distributienetwerk”, zegt algemeen directeur George Zapantoulis. Daarnaast gaan beide partijen samenwerken op het gebied van promotie. Zo ontvangen alle klanten van Lycamobile een sms waarmee ze gratis kunnen parkeren bij De Bazaar.
De Bazaar voert verschillende vernieuwingen door om het winkelgebied aantrekkelijker te maken voor consumenten en verkopers. Zo is de toegang voortaan gratis en opent in januari een goudsouk, waar juweliers hun producten aanbieden. Daarnaast opende er een Noord-Afrikaanse mihrab, waar zowel food- als non-foodwinkels gevestigd zijn. De Beverwijkse markthal investeert vijf miljoen euro in de transformatie.
De Bazaar slaat handen ineen met telecomaanbieder
Gepubliceerd op 7 januari 2015 om 00:00
Reacties 0