Het beste van RetailWatching: week 2

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De nieuwe look van McDonald’s
McDonald’s slaat met de nieuwe formule The Corner een nieuwe weg in. Geen Big Mac, maar salades, bruine rijst en pompoen en sandwiches staan hier op het menu. De eerste vestiging opende zijn deuren in Sydney en dat ziet er zo uit.

Wees eens hard voor de binnenstad
Echte beslissingen rond de binnensteden in ons land laten op zich wachten, schetsen Herbert ter Beek en Cees-Jan Pen in hun blog. De overheid en retailers moeten volgens hem de onvermijdelijke krimp van het kernwinkelapparaat zien als hét moment om te vernieuwen.

De vooravond van het theetijdperk
Nu de koffiegolf is geweest maakt heet water een opmars in de vorm van tea bars, theewinkels en theesalons. Zes theewinkels die een bezoek zeker waard zijn.

Het waarom van maaltijdboxen
Waarom online aanbieders van maaltijdboxen als paddenstoelen uit de grond schieten en supermarkten verzaken. Vier spelers uit deze snelgroeiende markt en de mogelijkheden voor supers in deze analyse

Regelluwe zones: kansloos of kansrijk
Vormen wafelzaken en biertuinen het antwoord op de winkelleegstand? Walter Ploos van Amstel belicht de voor- en nadelen van freezones.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!