Autoverkopers hebben het moeilijk

In de eerste acht maanden van 2004 zijn er 2,3% minder auto`s verkocht. En dat terwijl vorig jaar de verkopen ook al niet bijster goed waren. Vooral Peugot (-16%), Opel (-14%) en Citroen (-14%) zagen hun verkopen teruglopen. De autoverkoper moet steeds meer moeite doen om zijn waar te slijten. Regelmatig gaan ze op cursus, waar ze naast de nieuwste snufjes ook les krijgen in verkooptechnieken. De verkoper leert hoe hij beter kan omgaan met de klant, hoe het is om als klant een auto te kopen en dat begonnen moet worden met het noemen van de voordelen van een pakket. Direct over de prijs praten is uit den boze. Internet heeft het werk van verkopers nogal beinvloed. Consumenten zoeken thuis achter de computer wat hij wel en niet wil, waardoor de verkoper hem weinig meer kan wijsmaken. De verkoper moet vriendelijk zijn, de consument in zijn waarde laten, met hem meedenken en vooral de potentiele klant een goed gevoel geven. Een andere manier om de verkoop positief te beinvloeden is het actief bellen van potentiele klanten. Een doorsnee Nederlanders begint na drie jaar langzamerhand naar een nieuwe auto uit te kijken en staat dan open voor suggesties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!