Het beste van RetailWatching: week 3

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Tien retailinnovaties uit heel de wereld
Bilder & De Clercq maakt als winnaar van de Ebeltoft Retail Innovation Award deel uit van de Retail Innovations 10 van Ebeltoft Group, waarvoor de aangesloten retailexperts in totaal 120 concepten uit 25 landen bekeken. De mix van tien voorbeelden laat volgens het panel zien wat zich wereldwijd op innovatiegebied afspeelt.

Kijkje in de versmarkt van Van der Valk
Een sfeerimpressie van de eerste Valk Versmarkt van de horecafamilie Van der Valk, waar ambachtelijkheid terugkomt op de winkelvoer.

Keert een nieuwe commercial het tij voor Albert Heijn?
Voor zijn nieuwe marketingstrategie moet Albert Heijn een aantal cruciale vragen beantwoorden, analyseert Frederike den Ottelander. Waarom komen consumenten naar Albert Heijn? En de Gouden Vraag: waarom komen consumenten vandaag en morgen naar Albert Heijn? Waarom niet naar de andere super om de hoek? En waarom niet zo’n krat van HelloFresh of De Krat in huis halen? En nog veel belangrijker: waarom komen ze niet of niet meer?

De vechtmarkt van HEMA
HEMA hapert. De knuffelretailer schrijft rode cijfers en zag zelfs enkele vestigingen dichtgaan. De toenemende en veranderende concurrentie in de markt roepen de vraag op hoe één van Nederlands topmerken zijn marktpositie kan behouden.

Past een Action wel in een webshop?
Action-topman Ronald van der Mark maakte in het januarinummer van RetailTrends bekend e-commerce niet langer uit te sluiten. Drie deskundigen gaan in op de vraag of discounters potentie hebben binnen e-commerce en aan welke voorwaarden moet worden voldaan voordat dat zover is.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!