Beter Bed heeft zijn omzet in het vierde kwartaal van 2014 met bijna tien procent zien groeien tot 99,6 miljoen euro. Daarmee zet de positieve trend die in het derde kwartaal werd ingezet zich voort, blijkt uit de voorlopige kwartaalcijfers van het concern. In die periode realiseerden vrijwel alle landen en winkelformules hogere omzetten.
Over geheel 2014 boekte Beter Bed een omzetgroei dankzij de sterke tweede jaarhelft. De netto-omzet kwam vorig jaar uit op bijna 364 miljoen euro, een stijging van 1,8 procent. Naar verwachting komt het bedrijfsresultaat over het hele jaar uit op circa 23 miljoen euro. Dit is een stijging van 10,7 miljoen euro ten opzichte van 2013.
In Nederland zag de keten zijn omzet in het vierde kwartaal met 5,2 procent groeien dankzij de aantrekkende woningmarkt en de aanpassingen aan het Beter Bed-concept. Zo werden de winkels opnieuw ingericht omdat het concern af wilde van zijn budgetuitstraling. In vergelijkbare winkels nam de omzet over deze periode toe met 14,3 procent.
Over geheel 2014 daalde de omzet in ons land met vijf procent door de afbouw van de formules Slaapgenoten en Matassen Concord. De keten sloot vorig jaar 48 winkels. Op like-for-like basis kent Nederland een omzetgroei van drie procent, aldus de keten.
In Duitsland steeg de omzet in de laatste maanden van vorig jaar met 11,7 procent. Ook in Oostenrijk, Spanje en België groeiden de verkopen. Alleen in Zwitserland is over het gehele jaar sprake van een identieke omzetdaling van vijf procent.
Beter Bed houdt omzetherstel vast
Gepubliceerd op 26 januari 2015 om 07:51
Reacties 0