Het Franse sportmerk Le Coq Sportif heeft het moeilijk. Dat blijkt uit een verklaring van moederbedrijf Airesis. Volgens Airesis is er sprake van problemen met de cashflow, waardoor het een investeringsbank heeft verzocht op zoek te gaan naar financiering om de lopende activiteiten veilig te stellen.
Oktober en november zijn volgens het moederbedrijf altijd bijzonder kwetsbare maanden door het veranderende seizoensaanbod. Le Coq Sportif boekte het eerste half jaar een verlies van 18,2 miljoen euro, tegenover bijna 10,5 miljoen euro verlies in dezelfde periode vorig jaar. Volgens Airesis hebben aanzienlijke investeringen in marketing- en verkoopkosten een grote impact gehad op het bedrijfsresultaat. De omzet kwam het eerste half jaar uit op 82 miljoen euro, een toename van ongeveer 30 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Airesis blijft positief over de vooruitzichten. Volgens het moederbedrijf hebben de Olympische Spelen en Paralympics veel belangstelling voor het merk gegenereerd. Dit wordt volgens Airesis versterkt door de aanzienlijke groei in het schoenensegment, een nieuwe productstrategie en ontwikkelingsmogelijkheden in de Verenigde Staten. Daar onderhandelt Le Coq Sportif momenteel over distributiepartnerschappen.
In Nederland heeft het merk een eigen webshop. Daarnaast is het verkrijgbaar via externe partijen zoals Zalando en Bol. Ook is het verkrijgbaar bij winkels als Decathlon en JD Sports.
Reacties 0