Klanten maken of breken bedrijven via internet

Met de komst van internet is de machtspositie geleidelijk van bedrijf naar klant verschoven. Informatie is voor iedereen toegankelijk en met zoekmachines voor elke geïnteresseerde klant makkelijk te vinden. Bizz zet de vier belangrijkste fenomenen op een rijtje. Zo kunnen klanten de bedrijven ‘ranken’. Op websites zoals www.kieskeurig.nl en www.ebay.nl gebeurt dat op grote schaal. Daarnaast kunnen individuele producten tegen elkaar afgezet worden (op productprijs maar ook gehele productcategorieën). Prijsvechters scoren vaak hoog in dergelijke lijsten omdat men vaak al weet wat men wil en via sites zoals elcheapo.nl of vergelijk.nl de goedkoopste aanbieder opzoekt. Forums gelden als discussieplatforms voor allerlei producten, van videocamera tot auto. De moderne variant van de vergelijkende testen in de consumentengids. Een ander fenomeen is het weblog. Hier worden veelal gebruik gemaakt van onderlinge verbanden zodat ‘nieuws’ zich als een gek over het internet verspreidt. Bekend weblog dat als een echo over het internet klinkt is geenstijl.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!