RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De Foodmarkt van Albert Heijn
Vol trots presenteerde Albert Heijn vorige week zijn nieuwe XL-vestiging aan de Limburglaan in Eindhoven. Net als branchegenoot Jumbo zet de supermarktketen daarmee in op beleving. Een van de facetten die daarvoor moet zorgen, is de Allerhande-keuken. Koks bereiden daar elke dag een wekelijks wisselend menu van vijf hoofdgerechten, twee bijgerechten en één dessert. Op RetailWatching een fotoserie van het nieuwe paradepaard van Albert Heijn.
De vreemde eend in de folder
Uggs bij Media Markt en nu ook luierdoekjes bij Gamma: de branchevreemde producten rukken op in de folder. Drie deskundigen gaan in op de zin van die aanpak. Enerzijds trekken retailers misschien meer bezoekers door branchevreemde artikelen aan te bieden, maar anderzijds is het kortetermijndenken, vindt directeur Robin Streng van Reclamefolder.nl.
De financiële strijd van V&D in beeld
In de Financial Mindmap over V&D schetst Joost de Vries worden de dilemma’s van eigenaar Sun Capital en de vastgoedbeleggers. Sun Capital wil alleen geld in het warenhuisconcern steken als alle betrokken partijen ook een duit in het zakje doen en vastgoedeigenaren krijgen naar eigen zeggen dit jaar dertig miljoen euro minder huurinkomsten, als de plannen doorgang vinden. Hoe het allemaal precies zit, is te zien in deze video.
Schiet op, 3D-printing is alweer bijna passé
Terwijl retailers net de mogelijkheden van driedimensionaal printen ontdekken, klopt 4D-printing alweer op de deur. Welke retailers in ons land zetten al stappen op dit vlak en waar zitten de kansen?
Hoe zet een Nederlandse retailer voet op Chinese bodem?
Robert van Aert van Maxxelli Consulting geeft vijf tips voor Nederlandse retailers die voet aan de grond willen krijgen in China. Het land met grote mogelijkheden blijft namelijk een verhaal apart en is niet te vergelijken met andere Aziatische markten als Hong Kong, Singapore of Tokyo.
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Het beste van RetailWatching: week 6
Gepubliceerd op 9 februari 2015 om 08:47
Reacties 0