Toekomst: nieuw product voor bestaande markt
Gepubliceerd op 22 september 2005 om 00:00
Voor de meeste branches geldt dat de toekomst zit in het ontwikkelen van nieuwe producten voor bestaande markten. Goed voorbeeld hiervan is de assurantiespecialist DixFortuin in Bilthoven. Het uitgangspunt is: ‘Hoe meer een financieel dienstverlener weet van zijn klanten, des te eerder zal er een door de klant goed gewaardeerde dienstverlening tot stand komen.’ Zo heeft de assurantiespecialist veertig procent van de Nederlandse dierenartsen als klant. Het bedrijf heeft daarmee erg veel kennis opgebouwd over deze doelgroep. DixFortuin is nu bezig met het ontwikkelen van een franchiseconcept voor dierenartsen om nog beter in te spelen op de wensen van de doelgroep. Van Meggelen verwacht dat er veel vraag is naar werken op franchisebasis omdat er sprake is van grote concurrentie vanwege de losgegooide tarieven. Naast een hoog aantal dierenartsen bestaat de klantenkring uit apothekers, tandartsen, huisartsen en andere medisch specialisten.
Reacties 0