Het beste van RetailWatching: week 9

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe komt het weer goed met Aldi?
Ingehaald door concurrent Lidl en flinke teruglopende weekomzetten. Het is niet voor niets dat Aldi zijn supermarkten gaat ombouwen om met meer licht, ruimte en een groter versaanbod de weg naar boven terug te vinden. Drie deskundigen over Aldi nu en waar de discounter op moet focussen.

Twaalf tasjes, nu het nog kan
Tasje erbij? Niet als het aan staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu ligt. De gratis plastic tassen bij de toonbank zijn namelijk per 1 januari 2016 verboden in de Nederlandse winkels. Voor veel retailers is de plastic tas echter een prima marketingtool.

De werkwetten van Wehkamp
Alleen IKEA en Ahold blijven Wehkamp voor als meest aantrekkelijke retailwerkgever. De etailer kreeg daarnaast voor de derde keer op rij het Top Employer Nederland-keurmerk, dat wordt toegekend aan ondernemingen met een goed HR-beleid. Waarom staat Wehkamp zo hoog op het verlanglijstje van high potentials? HR-manager Sandra Kinds beschrijft de werkwetten van de etailer.

Dit doen shoppers met hun mobiel in de winkel
Kijken in de winkel, maar ergens anders kopen. Showrooming dus. Retailers voelden zich de afgelopen jaren steeds meer bedreigd door dit fenomeen, maar kunnen er nu toch niet meer versteld van staan. Het is tegenwoordig eerder een verrassing als klanten niet met hun mobiel in de handen staan. GfK onderzocht onder 25 duizend mobiele consumenten uit 23 landen wat zij allemaal met hun smartphone in de winkel doen.

Nike’s interactieve schoenendoos
Nike heeft op de hoek van een straat in New York een pop-upstore geopend in de vorm van een schoenendoos. Een interactieve schoenendoos welteverstaan. De 'winkel' was ingericht naar zijn nieuwe SNKRS-app, waarmee gebruikers hun sneakers kunnen customizen en bestellen via hun smartphone.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!