‘Heineken is niet te duur’

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat al enige tijd weten dat het bier in de kroeg in vergelijking tot de prijzen in de supermarkt echt te duur is. Heineken-topman Eric Korthals Altes is het daar niet mee eens en vindt de vergelijking van de branchevereniging niet kloppen. Naast de hoge prijs per vust geeft Horeca Nederland aan dat de prijsopbouw van een pilsje verre van helder is. De brouwerijen hebben drie verschillende rollen: producent/leverancier, financier en vastgoedeigenaar. Deze drie activiteiten zitten alledrie verweven in de prijs van een liter bier die de horeca van de brouwer afneemt. De inkoopprijs voor een vat Heineken is 82,50 euro. Het Nederlandse B-merk Olm kan hetzelfde vat bier leveren voor 58,50 euro, zo’n dertig procent minder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!