Weinig behoefte aan 24-uurs economie

In Europa heeft de Nederlandse consument de minste behoefte aan een 24-uurs economie. Slechts vijftig procent van de consumenten geeft aan behoefte te hebben aan winkels die open zijn in de avond en op zondag. Alleen Tsjechen hebben nog minder behoefte aan een 24-uurs economie (45 procent). Ieren daarentegen (80 procent) zijn hier de grootste voorstander van. Dit bleek tijdens het 'Klant van de Toekomst' onderzoek van Experian. Verder bleek dat de Nederlandse consument zich wel in de voorhoede bevindt als het gaat om het gebruik van nieuwe media. Vooral in het gebruik van breedband internet (34 procent). De Ieren scoren in Europa juist het laagst als het gaat om het gebruik van breedband internet (slechts 3 procent). Ook zijn de Nederlanders het meest actief in hun online gedrag, 30 procent bankiert via het internet, terwijl slechts één procent van de Grieken digitaal bankiert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!