RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De outlet: een zorg of zegen?
Ons land telt nu drie outletcentra, maar er zijn al vergevorderde plannen in onder meer Assen, Zevenaar en Zoetermeer. Op winkelniveau duikt het outletconcept eveneens op, met bijvoorbeeld Shoe Outlets van Macintosh Retail Group. Wat vinden deskundigen van die ontwikkeling?
Hoe Ortega zijn Inditex-imperium opbouwde
Inditex-eigenaar Amancio Ortega is net als vorig jaar ’s werelds rijkste retailer. Zijn vermogen wordt geschat op 64,5 miljard dollar. Op zijn zestiende beseft Ortega dat hij geld kan verdienen door snel in de behoeften van klanten te voorzien. En met dat geld verdienen is hij eigenlijk nooit meer opgehouden. Hoe een man, waarvan tot 1999 nooit een foto was gepubliceerd en die zeer zelden interviews geeft, met deze drie stelregels de fashionretail voor altijd veranderde.
De to-do list van John van der Ent
John van der Ent had vorige week maandag zijn eerste werkdag als ceo van V&D. Met deze aanstelling keert hij terug naar de plek waar hij in 1986 zijn loopbaan start. Van der Ent heeft binnen verschillende retailsegmenten gewerkt, met één rode lijn: bij bijna elke retailorganisatie is hij betrokken bij een reorganisatie. In het geval van V&D heeft de topman deze punten waarschijnlijk hoog op zijn prioriteitenlijst staan.
Brillenwinkels onder de loep
Meer dan de helft van de consumenten in ons land draagt een bril, blijkt uit de meest recente cijfers van het CBS. Bij deze zes optiekretailers is het aanschaffen van een bril niet alleen een noodzakelijk kwaad, maar vooral een lust voor het oog. In het overzicht is onder meer plek voor het Amsterdamse label Ace & Tate dat opereert onder het motto ‘change your glasses as often as you change your sneakers’.
Waarom design zo belangrijk is voor Flying Tiger
Mede-eigenaar Annemieke Degens Dil van Flying Tiger Nederland vertelt over de rol die design speelt in het succes van de winkelketen. Over een winkel met restpartijen die uitgroeide tot een internationaal opererende keten met Deens design. "Elk product moet onze genen uitstralen.”
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Het beste van RetailWatching: week 10
Gepubliceerd op 9 maart 2015 om 08:28
Reacties 0