Het beste van RetailWatching: week 11

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

The Bakery: denim in een broodzak
Mannenmodeketen Only for Men heeft in Reusel een combinatie van een exclusieve denimstore en een ambachtelijke bakkerswinkel geopend. Bij The Bakery vinden klanten versgebakken koeken en broden, speciaalbieren en bovenal merken als Denham, Replay, Nudie Jeans en Diesel. Een impressie van deze winkel met ‘denim craftmanship’ aan de hand van tien foto’s.

De acht beste etalages uit eigen land
“Een etalage moet me pakken, bij me blijven en de juiste beleving oproepen’’, aldus de vakjury van de verkiezing voor de titel Etalage van het Jaar. Uit meer dan tweehonderd inzendingen werden deze acht etalages geselecteerd als kanshebber voor dit predicaat. De consument bepaalt uiteindelijk wie de eretitel mee naar huis neemt.

Het nieuwe hoofdstuk van Praxis
Praxis opende woensdag zijn eerste vijf vestigingen van Praxis Tuincentrum. Bij deze decoratieve tuincentra ligt de volledige focus op groen. En een beetje op decoratie, dierbenodigdheden en horeca. Algemeen directeur Joost den Beijer ziet ruimte voor dit concept. “We gaan met de juiste prijs-kwaliteitverhouding het grote verschil maken.”

Tijd voor leveranciers om wakker te worden
Waar retailexperts roepen dat retailers nieuwe verdienmodellen moeten ontwikkelen, blijft de rol van de leveranciers buiten beschouwing, ziet sectormanager food en retail Dirk Mulder van ING. Ook leveranciers moeten hun modellen wijzigen om bij te dragen aan een succesvolle transformatie. De keten is immers zo sterk als de zwakste schakel.

Hans Anders doet het echt anders
Ook optiekketen Hans Anders slaat een nieuwe weg in. In Den Haag heropende een ‘omnichannel winkelformule vol merkbeleving en technische snufjes’. Dat zit´m onder meer in digitale spiegels die aan klanten laten zien hoe een montuur staat en het tegelijkertijd mogelijk maken om via ingebouwde e-mail en social media-apps bij bekenden te informeren wat zij van de montuur vinden.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!