Versproducten zorgen voor omzetstijging

De Nederlandse supermarkten behalen inmiddels rond de veertig procent van hun omzet met verse waar, zoals aardappelen, groente en fruit en zuivel. Daarbij is de naar verhouding hoge winstmarge (soms tot dertig procent) een prettige bijkomstigheid voor de sector. Een en ander bleek tijdens het ’Nationaal Verscongres’ in Rotterdam . ‘Restaurants en supermarkten groeien qua etenswaar steeds meer naar elkaar toe. Een groot verschil tussen de twee branches blijft: de consument die thuis eet geeft ongeveer 3,79 per persoon uit, terwijl eenzelfde maaltijd in een restaurant al gauw 18 euro per persoon kost.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!