Hunkemöller zet dit jaar flinke stappen op het gebied van technologie. Ceo Philip Mountford van de lingerieketen kondigde donderdag tijdens Emerce eRetail onder meer een grootschalige pilot met iBeacons aan.
In de zomer worden alle winkels van Hunkemöller voorzien van iBeacons. Daarmee wil de retailer zijn klanten onder meer herkennen bij binnenkomst en bepaalde producten via pushberichten op hun smartphone onder de aandacht te brengen. De Hunkemöller-app staat inmiddels al op meer dan zevenhonderdduizend devices, aldus de ceo.
Een ander belangrijk focuspunt voor Hunkemöller is een verbeterde instore tracking van shoppers. Datzelfde geldt voor het volgen van pakketten met bestellingen. "In Groot-Brittannië kunnen consumenten hun order al volgen en dat willen we verder uitrollen."
Daarnaast worden alle vestigingen uitgerust met wifi en moeten consumenten instore een online bestelling bij de counter kunnen plaatsen. Shoppers moeten dit jaar verder gebruik kunnen maken van 24/7 webcare.
Deze ontwikkelingen zijn hard nodig in een wereld waarin de ene technologische ontwikkeling de ander snel opvolgt en consumenten razendsnel veranderen, schetst Mountford. Mede daarom volgt volgende week dan ook een 'grote upgrade' aan de app van de lingerieketen.
De huidige strategie legt Hunkemöller geen windeieren, stelt Mountford op basis van de cijfers van vorig jaar. Het ebitda steeg met 17,9 procent en het Nederlandse marktaandeel groeide van vijftien naar 16,2. De like for like sales namen met 2,8 procent toe, terwijl de totale verkopen met 10,1 procent stegen.
Hunkemöller start groot beaconpilot
Gepubliceerd op 20 maart 2015 om 07:08
Reacties 0