Bodyfashionbranche heeft te maken met minder afzet
Gepubliceerd op 12 augustus 2004 om 00:00
De bodyfashionsector heeft lange tijd niet veel hinder ondervonden van de recessie. Inmiddels is echter het tij gekeerd en wordt ook deze branche geconfronteerd met minder afzet. Volgens de ModeMonitor van ondernemersvereniging Mitex heeft de bodyfashiondetaillist in oktober 2003 voor de laatste keer positieve resultaten behaald. Om een goede omzet te boeken lijkt timing en aanbod van groot belang te zijn voor de lingeriedetaillist. Enkele middelen om dit te bewerkstelligen zijn onder meer nieuwe merken, verschillende levermomenten, kortere termijncollecties en een gesegmenteerd inkoopbeleid. Omdat de adviesfunctie van de detaillist in deze sector belangrijker is dan in een gemiddelde bovenmodezaak kan hier ook op gelet worden. Verder signaleert GfK dat de consument behalve in lingeriezaken steeds vaker via catalogi bodyfashion aanschaft. Qua bestedingen hebben de postorderbedrijven en filiaalzaken in de winter van 2004 een groei gerealiseerd van respectievelijk 3,8% en 5,2%. Voor de nabije toekomst gaat het onderzoeksbureau uit van positieve cijfers. Gemiddeld wordt in Nederland door consumenten vanaf twaalf jaar 29,64 euro besteed aan bodyfashion.
Reacties 0