Super De Boer wil met restyling consument heroveren

De vernieuwingsoperatie ReFresh Express moet Super De Boer (SDB) een duidelijker gezicht geven. Onlangs werd in Houten de aftrap voor deze ingrijpende opknapbeurt gegeven. Er is door moederconcern Laurus een jaar lang aan de operatie gewerkt. Uit een marktanalyse was gebleken dat het onderscheidende vermogen van SDB sinds het ontstaan in 1998 veel te gering was, zo meent SDB-directeur Harm-Jan Stoter. Feitelijk heeft de ontwikkeling van de formule de afgelopen jaren stilgestaan, waardoor vooral de laatste twee jaar veel omzet ingeleverd is. Belangrijkste reden voor die stilstand is de een-formulestrategie die Ole van der Straaten, voormalig topman bij Laurus, wilde doorvoeren. Doelstelling van ReFresh Express is om klanten weer naar de winkels te lokken. Verder wil Stoter binnen twee tot drie jaar met het eigen merk een omzetaandeel van 30% hebben. De komende tijd worden alle winkels van binnen en buiten opgeknapt tot frisse, moderne winkels met kwaliteitvers, een actueel en aansprekend assortiment en een sterk huismerk. Onder de naam Super Superieur wordt een toplijn van verse huismerkproducten gelanceerd. Ook is er een nieuwe logo ontworpen: een blauw-groene vierkant met daarin een gestileerde zon en de formulenaam.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!