Het beste van RetailWatching: week 16

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit staat de traditionele retail te wachten
"Hoewel we graag willen zeggen dat de toekomst van retail een fabuleuze wereld vol automatisering en personalisering is, is de waarheid dat de sector een steeds moeilijkere omgeving wordt omdat er steeds meer wordt uitgegeven aan gezondheidszorg en opleiding, waardoor er minder geld overblijft om te shoppen", schrijft Forrester-analist Sucharita Mulpuru in het rapport 'The Future Of Shopping'. Daarin onderscheidt ze vijf veranderingen die de retail zoals we die nu kennen te wachten staan.

De partybeleving van Coolcat
Hoewel Coolcat volgens oprichter Roland Kahn marktleider is in de leeftijdsgroep tien tot vijftien jaar en hard terrein wint in de groep vijftien tot achttien, zit de modeketen niet stil. Het was tijd voor een nieuwe imago, dat in zijn nieuwe vlaggenschip in Tilburg tot uiting komt.

Hoe Specsavers de toekomst ziet
Specsavers is een kleine twintig jaar actief in Nederland en telt hier 118 winkels, maar heeft een aantal plannen in petto om verder te groeien. Country director Julie Perkins vertelt over de ambities en hoe Specsavers zijn positie ziet nu online spelers als Warby Parker zich beginnen te roeren.

Zo elimineer je onzekerheid in het koopbeslissingsproces
Sommige retailers floreren door een optimale winkelbeleving te geven aan consumenten, terwijl achterblijvers teruglopende verkoopcijfers zien. Wat is het verschil? De ingrediënten voor succes: de klant begrijpen en er blijvend op inspelen. Het slim toepassen van beschikbare technologie is vaak de basis. Drie organisaties doen dit volgens Jurjen Jongejan voortreffelijk.

Wanneer duiken grote retailers in de sharing economy?
Consumenten die bij kledingbibliotheek LENA een jeans lenen of hun boormachine delen met plaatsgenoten via Peerby; de sharing economy met peer-2-peer consumptie wint terrein. Waar start-ups in dit gat in de markt duiken, blijven grote retailers nog achter, ziet sector banker retail Chris Meijers van ABN AMRO.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!