Consumenten wensen meer nieuwe producten dan fabrikanten op de markt brengen
Gepubliceerd op 13 oktober 2004 om 00:00
In tegenstelling tot wat algemeen gedacht wordt, zijn consumenten meer gebrand op nieuwe producten dan fabrikanten. Hieruit blijkt dat consumenten in hun koopgedrag minder conservatief zijn dan producenten denken. Uit recent onderzoek van het Amerikaanse Markitecture komt naar voren dat 76% van de ondervraagde consumenten niet bang is een nieuw product uit te proberen en ruim de helft voortdurend nieuwe producten koopt. Voor 44% zijn nieuwe producten zelfs belangrijk in hun leven. Het probleem is dat niet alle fabrikanten van consumentenproducten voldoende vertrouwen in hun bedrijf hebben om daadwerkelijk nieuwe producten te lanceren. Voor de meeste zijn omzet en service belangrijkere pijlers. In aflopende volgorde besteden fabrikanten aandacht aan de volgende aspecten van het marketingbeleid: 89% vindt service belangrijk, 88% de verkoop, 78% innovatie en creativiteit, 70% nieuwe producten, 56% public relations, 51% marktonderzoek, 51% web sites en online marketing, 50% direct marketing, 44% promotions en 40% reclame.
Reacties 0