RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De tien retailtrends van nu in beeld
De Britse instorespecialist Momentum Instore zet een aantal trends op een rij, waar retailers op dit moment op focussen. In het overzicht zijn onder meer click & collect, exclusiviteit en blurring te vinden. De tien trends van nu, in beeld.
Is de liefde over?
Met geluiden over faillissement lijkt een einde te komen aan de bijna onstuitbare opmars van lief! Lifestyle. Voor wie de ontstaansgeschiedenis en levensloop van het label bekijkt, vatten twee woorden de kern goed samen: onstuimig en ambitieus.
Consument en retailer moeten kleur bekennen
Chris Meijers van ABN AMRO gaat in op de grote uitdaging van dit moment: kiezen. Zowel shoppers als retailers hebben daar moeite mee en daardoor houden ze elkaar in een houdgreep. Meijers schetst een aantal gebieden waarop retailers moeten kiezen en welke stap ze daar allereerst voor moeten zetten.
Bed, bad en nu ook brood bij IKEA
Consumenten zoeken gezond voedsel en IKEA ruikt kansen. In Delft opende daarom een ambachtelijke bakkerij waar bakkers tijdens openingstijden brood en specialiteiten verzorgen. Als het concept aanslaat, wordt het mogelijk uitgerold naar andere vestigingen. De eerste instore bakkerij van de Zweedse woonketen ziet er zo uit.
Wat is het nieuwe Abercrombie & Fitch?
Aan tieners kan Abercrombie & Fitch niet meer verdienen. De fashionretailer richt zich voortaan op iets oudere consumenten, met een wat dikkere portemonnee. Als gevolg daarvan zijn de winkels en het assortiment al aangepast en verdwijnt de geseksualiseerde marketing. Redt Abercrombie & Fitch het daarmee?
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Reacties 0