​Het beste van RetailWatching: week 20

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit levert een Ahold-Delhaizecombinatie op
Ahold en Delhaize draaien wederom om elkaar heen. Een fusie is volgens beide supermarktgrootmachten een interessante optie. Hoe ziet een huwelijk tussen deze twee reuzen eruit?

Vier vragen over die ondoorzichtige winkelmarkt
Syntrus Achmea ontwikkelt met een fashiononderneemster een nieuw winkelconcept. Beide partijen gaan intensief informatie uitwisselen over bezoekersaantallen, doelgroepen en koopgedrag. Algemeen directeur Hans van Tellingen van Strabo over de zin en onzin van een dergelijke nauwe samenwerking tussen retailer en pandeigenaar en het gebrek aan transparantie in de winkelvastgoedbranche.

Is twee jaar genoeg voor V&D?
Eigenaar Sun Capital geeft V&D twee jaar de tijd om uit de bloedrode cijfers te komen. Ceo John van der Ent is optimistisch, zo bleek bij de presentatie van de toekomstplannen van het warenhuisconcern. Is dat terecht als een winkelketen al twintig jaar verlies draait?

Haussmann: wat kunnen we verwachten?
Haussmann is nog niet eens geopend, maar de verwachtingen in retailland zijn al hooggespannen. Het luxe warenhuis gaat verder dan de huidige warenhuizen op dit moment bieden, belooft ook de oprichter. Een impressievan wat ons land te wachten staat aan de hand van internationale schoolvoorbeelden.

Retailers hebben elkaar nodig voor succes
RetailWatcher Frans Lalieu pleit voor meer samenwerking tussen retailers. Ze willen er niet graag aan, maar retailers hebben elkaar nodig om te overleven, aldus Lalieu.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!