Expansie Zara succesvol dankzij Fast Fashion

De Spaanse kledingwinkelketen Zara ondervindt geen hinder door de zwakke economie en het overvloedige aanbod van textiel uit China. Zo opent Zara elke dag twee nieuwe winkels in de 57 landen waar ze momenteel opereren. Het succes van Zara is mede te danken aan hun Fast Fashion: inspelen op trends en deze vertalen naar een product die razendsnel in de winkel te verkopen is. Een informatiesysteem registreert de dagelijkse verkopen en consumentenwensen. Door een snelle ontwerpcapaciteit en productielijn worden de collecties van lopende seizoenen aangepast aan de voorkeur van de consument. Jaarlijks brengt Zara 12.000 verschillende kledingstukken op de markt. Dit is drie tot vijf keer zoveel als de directe concurrenten. Zara is onderdeel van Inditex. Met een omzet van 6 miljard euro deelt Inditex samen met H&M de tweede plaats qua omzetvolume. De eerste plaats is voor het Amerikaanse GAP.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!