​Het beste van RetailWatching: week 21

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit zijn de grote drie van de toekomst
Hendrik Beerda Brand Consultancy deed voor het Retail Merkenonderzoek 2015 onderzoek naar de sterkste retailmerken van Nederland. Bol.com, Action en Lidl zijn volgens dit onderzoek de retailers met de hoogste groeiverwachting. Hoe kunnen deze ranglijstaanvoerdershun groeibelofte waarmaken?

De pijnpunten van HEMA
Het jaar 2014 was een teleurstellend jaar voor HEMA, zo laat de keten woensdag weten bij de publicatie van zijn jaarcijfers. Vier experts over de pijnpunten van de winkelketen. Probleem één is het feit dat Nederland geen warenhuiscultuur heeft, stelt retailexpert Bert Keizer.

De trends en transities van Rituals
Oprichter Raymond Cloosterman en marketingdirecteur René Repko van Rituals vertellen over de wijze waarop de cosmeticaketen door de jaren heen is veranderd. “We móeten blijven verrassen, dat zijn we aan onze fans verplicht." Over de transities, innovatiedruk en ambities van deze Hollandse wereldspeler.

De grote schoonmaak in de HEMA-directie
De bekendmaking van HEMA's financiële resultaten over 2014 viel samen met de aankondiging van het vertrek van financieel directeur Ad Walter. Daarmee verlaat de vijfde directeur binnen anderhalf jaar tijd de HEMA-top. Wat is er aan de hand in de directievan de oer-Hollandse winkelketen?

Waarom fashionretail het hardst wordt getroffen
Hoewel het aantal faillissementen in de detailhandel lijkt te dalen, verkeert de fashionretail nog steeds in zwaar weer, zo bleek onlangs uit cijfers van het CBS. Fashionretailers zagen hun bedrijfsresultaat in drie jaar tijd dalen van ruim vijfhonderd miljoen euro in 2010 naar nog geen 150 miljoen euro in 2013. Een krimp van ruim zeventig procent. Het bedrijfsresultaat van de gehele detailhandel daalde in dezelfde periode met zestien procent. Consultant marktondersteuning binnenland en retaildata Rens Tap van Modint en branchemanager mode Edwin Belt van INretail reageren.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!