Meer winst door hogere prijzen bij H&M

Kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) heeft in het derde kwartaal 36 procent meer winst geboekt. De omzet van het Zweedse kledingconcern nam toe met 18 procent en kwam uit op 1,62 miljard euro. De winst is vooral geboekt door hogere prijzen voor broeken, truien en overhemden. Ook de dalende textielprijzen in China droegen positief bij aan de winstontwikkeling. De brutomarge steeg van 55,9 procent naar 58,8 procent. H&M overweegt in Nederland ook via een postorderbedrijf en internet kleding te gaan aanbieden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!