​Het beste van RetailWatching: week 23

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De drie online uitdagingen van Jumbo
“Een half jaar is heel kort, maar voelt in een digitale evolutie als een eeuwigheid." E-commercedirecteur Roland van den Berg onderscheidt drie aspecten waar Jumbo tegenaan is gelopen sinds de introductie van zijn webshop.

Hoeveel pijn gaat Lesara doen?
Lesara is jong, maargroeit hard. De online discounter is sinds woensdag actief in ons land met een dedicated webshop. De Duitse prijsvechter biedt naast fashion onder meer elektronica, interieurartikelen, fietsen en sieraden aan. “Als Lesara het redt om bestellingen binnen 48 uur te bezorgen, kan een Primark of Action zich weleens achter de oren gaan krabben."

Reconstructie van Etam Groeps laatste maanden
Roman & Stern grijpt in bij de Etam Groep. Zo moeten de winkelhuren omlaag en verdwijnen de Promiss-winkels uit het straatbeeld. Het hoofdkantoor wordt nog verder afgeslankt en Roman & Stern-bestuurder Rens van der Schoor treedt aan als algemeen directeur. De laatste uren van Etam Groep zoals we het concern kennen, hebben geslagen. Een reconstructie van de afgelopen maanden.

Op=Op Voordeelshop: van nul naar honderd in achttien jaar
De opening van de honderdste vestiging wordt nog gevierd, of winkel nummer 101 is al in aantocht. Op=Op Voordeelshop heeft nauwelijks tijd om bij zijn mijlpaal in Ede stil te staan. Eigenaren Vincent Alkema en Jos Venema verwachten dat het lijstje met honderd vestigingen nog dit jaar met minimaal twintig winkels wordt uitgebreid. “In alle regio's van het land."

De fysieke website van KPN
De klant wil volgens KPN producten aanraken en ervaren. Met zijn nieuwe winkelconcept wil de telecomretailer daar op inspelen. In Den Haag en Haarlem openden onlangs de eerste vestigingen die zijn ingericht volgens die denkwijze.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!