Speciale vrouwencreditcard van Mastercard

Mastercard lanceert een speciale creditcard voor vrouwen: de LadyCard. Het betaalmiddel is roze met glitters en focust zich op vrouwen tussen de 20 en 49 jaar met een inkomen vanaf 800 euro per maand die dol zijn op gadgets, cadeautjes en kortingen. De kaart heeft een overeenkomst met Pink Ribbon, de stichting die vrouwen bewust maakt van het belang van vroege opsporing van borstkanker. Zo ontvangt het goede doel een vast bedrag en een deel dat afhankelijk is van de uitgaven die worden gedaan met de betaalkaart. Volgens panelonderzoek van Mastercard zijn vrouwen het zat om in reclames neer te worden gezet als sloofjes die koken, strijken en de kinderen naar school brengen. “Zij wil worden gezien gepositioneerd als een onafhankelijke, dynamische, trendy vrouw die geen topinkomen of een rijke vent nodig heeft om een creditcard te kunnen krijgen”, aldus Mark van Achterberg, een van de bedenkers van de nieuwe creditcard.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!