​Het beste van RetailWatching: week 25

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

The Butcher Boy hakt oude retail in de pan
Streetwearformule Go-Britain is niet langer apart, maar inwisselbaar geworden. Tot die conclusie komt ceo Dick Admiraal in 2013 als hij de omzet van zijn Go-Britain-winkels jaar op jaar ziet dalen. Een nieuw, spraakmakend winkelconcept moet de kritische en snel verveelde youngster teruglokken.

Wie wil de nieuwe Blokker-baas zijn?
Na vier jaar stapt Roland Palmer op als bestuursvoorzitter van Blokker Holding. Wie neemt straks plaats in de ceo-stoel? Al moet de eerste vraag misschien zijn: wie wil dat eigenlijk nog?

Waarom winkelstraten op zaterdag steeds leger zijn
CityTraffic doet al een aantal jaar onderzoek naar de afname van het aantal passanten op straat tijdens de traditioneel drukke zaterdag. De traditioneel rustige dagen (maandag, dinsdag, woensdag) worden in verhouding belangrijkere winkeldagen. Huib Lubbers over het hoe en waarom.

Ramadan: een feest voor retailers?
Ramadanschappen in de winkels, het is niets nieuws. Zo heeft HEMA ieder jaar een assortiment met onder meer halalsnoepjes. HEMA staat zo 'midden in de samenleving en de actualiteit', stelt een woordvoerder. Maar belangrijker: er wordt 'enthousiast op gereageerd'.

De subliemste store designs van Philip Handford
Philip Handford is met zijn Londense bureau Campaign Design verantwoordelijk voor store designs van onder meer Burberry, Louis Vuitton, Nike en Fossil. Hij combineert de nieuwste technologie om unieke ervaringen te creëren voor consumenten.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!