Google aast op datadivisie van Tesco

Google neemt mogelijk het beheer van de data van Tesco over. De internetreus werkt samen met investeringsbedrijf Permira aan een bod om eigenaar te worden van Dunnhumby. Dit bedrijf beheert momenteel de data- en Clubcardgegevens van de Britse retailer.

Google is één van de tien partijen met interesse in een overname van Dunnhumby. Onder de andere geïnteresseerden bevinden zich onder meer advertentiegigant WWP en Apax Partners. De eerste biedingenronde start eind juli. De verwachting is dat het bedrijf ongeveer 2,8 miljard euro oplevert.

Tesco verkoopt zijn datadivisie in de hoop hiermee een groot deel van zijn financiële gezondheid terug te krijgen. In totaal heeft de retailer een negatieve financiële balans van zeven miljard euro. Dit is een gevolg van de instorting van de winst na het bekend worden van een financieel schandaal vorig jaar. Na meldingen van een interne klokkenluider bleek dat de keten zijn winstprognose te hoog had ingeschat. Onder meer voorzitter Richard Broadbent legde naar aanleiding van het boekhoudschandaal zijn functie neer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!