​Zalando opent modehuis in Berlijn

Zalando heeft een tijdelijke vestiging geopend in een historisch warenhuis in het centrum van Berlijn. Het zogenoemde modehuis van de Duitse etailer is van 7 tot en met 10 juli geopend. Bezoekers kunnen er terecht voor het nieuwe assortiment en onder meer films, lezingen en workshops in samenwerking met ontwerpplatform Not Just A Label.

De opening van het modehuis is onderdeel van de nieuwe strategie van Zalando, meldt Het Financieele Dagblad. De modeverkoper wil niet langer alleen een online marktplaats zijn met een ruim aanbod, maar ook klanten trekken die weten dat Zalando de nieuwste trends kent en advies kan geven over bijpassende items.

Zalando richt zich op de modebewuste klant, omdat die vaak shopt en veel geld uitgeeft. Om hen te bereiken moeten mensen Zalando als modieus zien, zegt vice-president markets Delphine Mousseau. Daarvoor moeten consumenten Zalando fysieke tegenkomen, zoals in tijdelijke winkels, de Amsterdam Fashion Week of de vakbeurs Bread & Butter, die de retailer onlangs nog kocht.

Zalando experimenteert al langer met stenen vestigingen. Zo werden permanente outletwinkels geopend in Frankfurt en Berlijn en was de retailer met een tijdelijke winkel aanwezig in de Amsterdamse Kalverstraat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!