​Indiase marktleider stapt over op app-only model

Flipkart sluit later dit jaar zijn webwinkel om over te gaan op een app-only strategie. De Indiase online martkleider volgt daarmee het voorbeeld van zusterformule Myntra, dat 1 mei al die stap waagde.

Flipkart maakte eerder al bekend zijn webwinkel te sluiten, als het besluit bij Myntra het gewenste resultaat opleverde. Beide retailers hadden hun mobiele website al geruime tijd aangepast. Deze wijst bezoekers op de apps van de retailers en bevat verder amper content.

India verandert volgens Flipkart van een ‘mobile first’ naar een ‘mobile only’-land. Sinds de etailer een mobile first-aanpak hanteert komt zeventig tot 75 procent van al het verkeer al binnen via de mobiele app. Dat percentage lag een jaar eerder nog op zes procent.

De etailer gokt er volgens de Financial Times op dat de verwachte groei van de Indiase retailmarkt - een vertienvoudiging tot vijftig miljard dollar in 2020 - voor het grootste deel afkomstig is van smartphonegebruikers. Geschat wordt dat het aantal smartphonegebruikers in India gedurende diezelfde periode toeneemt van 150 naar vijfhonderd miljoen. Flipkart probeert deze nieuwe groep smartphonegebruikers voor zich te winnen, om vervolgens nooit meer los te laten. Lees op RetailWatching meer over de zin en onzin van een app-only strategie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!