RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Waarom Rosada met de helft wordt vergroot
Resolution Property investeert sinds 2001 in Europese outletcentra en voegde de Rosada Fashion Outlet in 2012 toe aan zijn portefeuille. In al zijn outletcentra ziet senior manager Michel Nangia groeiende omzetten, dus ook in Roosendaal. Deze maand ging de bouw van de tweede fase van start en hij vertelt waarom.
Ontwikkelingen in fashion waar je vandaag iets mee kunt
De fashionbranche blijft één van de moeilijkst te doorgronden branches. Niet voor niets betreft één op de twee faillissementen een mode- of schoenenwinkel en staat de branche nog steeds onder druk. Aan de andere kant trekken bestedingen aan, neemt het consumentenvertrouwen toe en ontstaan er door veranderde klantwensen en nieuwe technologieën kansen voor fashionretailers.
Waarom het prijsverschil tussen A- en huismerken niet nieuw is
Het prijsverschil tussen A-merken en huismerken in de supermarkt is opgelopen tot gemiddeld 31 procent, bleek vorige week uit een prijspeiling van de Consumentenbond. Volgens huismerkdeskundige Koen de Jong, managing partner van IPLC, schommelt dit percentage al jaren tussen de 25 en dertig procent.
Twintig wapenfeiten van Amazon op een rij
Amazon heeft de laatste twintig jaar doorgebracht in de voorhoede van innovatie, om zo de manier waarop consumenten shoppen, kopen, lezen en leven te veranderen. Zowel door aansprekende initiatieven (drones) als via minder sexy onderwerpen (cloud services). USA Today heeft ter gelegenheid van zijn verjaardag een aantal baanbrekende concepten uit de koker van Amazon op een rij gezet. RetailWatching maakt er twintig wapenfeiten van.
Deze retailers spelen in op een stille trend
Consumenten zijn volgens trendanalist Christine Boland in een tijd terechtgekomen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn. De enige remedie tegen alle informatie-overdaad is rust. Dat is is een aantal retailers niet ontgaan. Op hun eigen wijze spelen ze in op deze consumententrend en zetten ze rust in als onderscheidend element. Een aantal voorbeelden.
Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.
Reacties 0