Het beste van RetailWatching: week 30

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom de komst van Primark wordt tegengewerkt
De gemeente Tilburg werd vrijdag vrijgesproken van ongeoorloofde staatssteun aan bouwbedrijf VolkerWessels. De rechtbank in Breda vindt niet dat de komst van Primark illegaal mogelijk wordt gemaakt. Maar daarmee is de kous nog helemaal niet af.

Gratis parkeren, daar vinden we allemaal wat van
Daar is 'ie weer. De discussie over gratis parkeren als oplossing voor teruglopende winkelomzetten in de Nederlandse binnensteden laait jaarlijks weer op. Niet zelden duiken we er in de zomermaanden met z’n allen bovenop.

Is technologie de redding van McDonald’s?
Eén van de belangrijkste redenen dat consumenten naar McDonald’s gaan, is gemak. Niet heel gek dus dat de fastfoodketen met het oog op de toekomst op technologie inzet, legt chief digital officer Atif Rafiq uit.

Moeten we geld gaan vragen voor click & collect?
De verbazing was groot toen John Lewis bekendmaakte geld te gaan vragen voor het afhalen van online bestellingen in de winkel. Vooral klanten spraken er schande van. De logistieke kosten voor het verzamelen van kleine orders, zoals lipstick of loombandjes, rijzen echter de pan uit. Maar is het slim om geld te vragen voor click & collect?

Zij moesten al voor de rechter verschijnen
Blokker Holding mocht vrijdag tijdens een kort geding uitleg geven over de problemen bij één van zijn franchisegevers. Leveringsproblemen en spelen met marges, afdrachten en vergoedingen voor eigen gewin: de beschuldigingen aan het adres van Blokker komen bekend voor. De lijst met retailers die door hun franchisenemers voor de rechter werden gesleept, lijkt dan ook eindeloos.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!