De identieke omzet van Makro is in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar lager uitgevallen dan een jaar eerder. Zowel de Nederlandse als Belgische winkels zorgen voor een omzetdaling van de West-Europese Cash & Carry-tak van Metro Group. Dat heeft het Duitse retailconcern donderdag bekendgemaakt.
De omzet van Makro is in alle drie de kwartalen van het huidige boekjaar teruggelopen. Hoe groot de omzetdaling in het derde kwartaal in Nederland, maakt Metro Group niet bekend. De totale omzet van deze divisie daalde met 1,3 procent naar 7,4 miljard euro. De daling is mede veroorzaakt door de verkoop van de Deense Cash & Carry-afdeling.
Media-Saturn zag zijn omzet in het derde kwartaal juist met 1,2 procent toenemen naar 4,6 miljard euro. Negen procent van die omzet wordt inmiddels online geboekt. De West-Europese tak, waar Nederland onder valt, moest 0,1 procent inleveren.
De totale omzet van Metro Group liep met 1,4 procent terug tot veertien miljoen euro. De nettowinst liep fors terug van 89 naar 17 miljoen euro.
Reacties 0