Digitale recorder einde adverteermarkt op tv?

Nieuwe generatie recorders maken het de consument steeds makkelijker om televisiereclame te verwijderen. Niekerk, directeur van de organisatie van de reclameverkoopafdelingen van tv-zenders Spot, denkt dat het zo’n vaart niet zal lopen. Hij zegt dat vanaf het begin van de ontwikkeling het kamp te verdelen was in twee partijen. De ene partij verwacht dat het publiek smacht naar de keuze op tv, de andere denkt dat het publiek zich passief wil laten amuseren. Niekerk is aanhanger van de laatste partij. “Onderzoek in Amerika liet in eerste instantie zien dat meer dan de helft van de consumenten hun televisieprogramma’s achteraf bekeek. Daarbij had de gebruiker de mogelijkheid om reclame door te spoelen. Eenzelfde onderzoek in de stad Houston laat vijf jaar later zien dat zeven procent van het kijken wordt uitgesteld”, aldus Niekerk. Zijn advies luidt dan ook: houd rekening met een geleidelijke groei van uitgestelde kijkers en zoek nieuwe vormen van reclame zoals sponsoring van programma’s.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!