​Bezos herkent zich niet in schrikbeeld Amazon

Amazon is opspraak geraakt door een reportage van de New York Times over misstanden op de werkvloer. Zo moeten medewerkers elkaars ideeën de grond in boren, hun collega’s verraden, na middernacht doorwerken en krijgen zieke werknemers geen tijd om te herstellen. Dat concludeert de Amerikaanse krant na gesprekken met meer dan honderd voormalige en huidige werknemers.

Amazon-ceo Jeff Bezos voelde zich genoodzaakt een reactie te sturen naar zijn medewerkers, omdat hij zich niet herkent in het beeld dat wordt geschetst. “Ik denk dat iedereen die werkt bij een bedrijf zoals dat beschreven wordt in de New York Times gek zou zijn als hij blijft”, zegt hij in een uitgelekte e-mail. “Ik weet dat ik zo’n bedrijf zou verlaten.”

Het artikel gaat volgens Bezos verder dan wat losstaande uitspraken. “Het suggereert dat onze opzettelijk aanpak is om een zielloze, dystopische werkplek te creëren, waar niemand plezier heeft en geen lach te horen is.”

Geen enkel bedrijf dat volgens deze aanpak zou werken is volgens de oprichter in staat om te overleven. Bezos roept werknemers met vergelijkbare verhalen op contact op te nemen met de HR-afdeling of hem persoonlijk een e-mail te sturen.

Amazon is niet de eerste etailer die in opspraak is geraakt over werkomstandigheden. Zo moest een undercover verslaggever van het Duitse RTL als orderpicker van Zalando 27 kilometer lopen tijdens een dienst van acht uur.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!