​Het beste van RetailWatching: week 34

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het hoe en waarom van gratis winkels
Hengelo en Vlissingen hopen op door winkelruimte gratis te verhuren nieuw elan te geven aan hun binnenstad. Daarin staan ze niet alleen, weet zelfstandig adviseur Eduard Plate. Hij vertelt waarom het belangrijk is een amateuristische invulling te vermijden en nieuwe ondernemers goed te begeleiden.

Hoe Suitable groter groeit
In een tijd waarin veel retailers de deuren sluiten, opent Suitable stenen winkels en wordt er achter de schermen druk gesleuteld een gepersonaliseerde omnichannelstrategie. Oprichter Raoul van Dun over de winkelgebieden van de toekomst, groeien op eigen kracht en vooral: de kansen van personalisatie.

Mannendingen
Verdwalen in een winkel is iets voor vrouwen, schrijft Hans Verstraaten in zijn maandelijkse column in RetailTrends. “Die vinden dat leuk, geweldig zelfs. Maar verdwaalde mannen in een winkel, allemachtig, die voelen zich ineens weer zes jaar oud en moeten zich ernstig inhouden om niet ‘Mamma! Mamma!’ te gaan roepen.”

Een inkijkje in Zalando’s conversielab
Om te zorgen dat zijn klanten tevreden klanten blijven, gebruikt Zalando sinds kort een nieuwe onderzoeksmethode voor de gebruikerservaring van de website. Zalando werkt met een zogenoemd userlab team, dat de nieuwste innovaties en features op de website test.

Sale, en elf andere inhakers op Sail
Retailers en merken grijpen grote evenementen maar wat graag aan om zichzelf onder de aandacht te brengen. Eens in de vijf jaar is ook Sail aan de beurt, het zeilevenement dat Amsterdam vorige week in zijn greep hield. De Amsterdamse servieswinkel en atelier Blond steelt de show met zijn ‘sale’, maar dat niet alle retailers en merken vijf jaar op hun inhaker hebben gebroed is wel duidelijk.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!