​Het beste van RetailWatching: week 36

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waar moet Blokker Holding beginnen met dweilen?
Meneer J. zou zijn wenkbrauwen fronsen bij het zien van de huidige situatie van zijn Blokker-concern. De retailorganisatie van eenzelfde iconisch kaliber als V&D en HEMA heeft weleens betere tijden gekend. Een analyse van de grootste knelpunten.

Casestudy: Beleving wordt overschat
Al jaren is hét toverwoord in de retail ‘beleving’. Beleving is de panacee voor veel problemen. Maar is dat echt zo? Hans van Tellingen belicht in deze casestudy het effect van led-verlichting op de detailhandel in Veghel.

Steek de handen eens uit de mouwen!
Franchisegevers en andere detailhandelsorganisaties moeten hun retailpartners de ruimte geven om echt te ondernemen. Vooral als het gaat om e-commerce kunnen ze hun achterban wel wat meer stimuleren, stelt Frans Lalieu.

Zo groot wordt m-commerce
Shoppers maken de komende jaren steeds vaker gebruik van hun smartphone, voorspelt online couponaanbieder Coupofy.com op basis van eigen data. M-commerce groeit tot 2016 ruim driehonderd keer sneller dan e-commerce. De snelstgroeiende markten, de grootste aanjagers en de belangrijkste productcategorieën en nog veel meer staan in deze infographic.

De risicofactoren voor Action
Sander van der Laan wordt per 1 januari 2016 ceo van Action. Van der Laan krijgt straks de leiding over een concern met meer dan 570 winkels in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland en ruim 25.000 medewerkers. Van deze zes risicofactoren voor de snelgroeiende keten zal hij zich terdege bewust zijn.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!