Het beste van ​RetailWatching: week 38

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo ziet de tandem Ahold-La Place eruit
Ahold beschikt in de Verenigde Staten over een innovatietak met de naam Fresh Formats, die aanklopte bij Little Kitchen, de Amerikaanse tak van La Place. Het resulteerde in een licentieovereenkomst voor de eerste winkel van bfresh in Boston. En dat ziet er zo uit.

De volgende formule van Miss Totaal Retail
Haar directiecarrière startte in 2001 bij Gall & Gall en liep via A.S. Watson, Praxis en ANWB naar DA Holding. Daar houdt Linda Keijzer het na twee jaar voor gezien. Nu is Ziengs aan de beurt.

Waarom het supermarktconcept onder druk staat
De supermarkt kan worden bestempeld als een van de meest succesvolle winkelconcepten van onze tijd. Er ontstaan echter scheurtjes in deze pijler, stelt Jaap Kaai. Haarscheurtjes die misschien nog niet zichtbaar zijn, maar wel langzaamaan groter worden.

Dit maakt Wehkamp koning content
Content is altijd een pijler geweest onder Wehkamps strategie. Sterker nog; het is lange tijd het enige verkoopkanaal van de etailer. Begin dit jaar lanceert Wehkamp een nieuw platform waarop alle content te vinden is. Alles met het doel om snel in te spelen op klantenbehoeftes en de actuele trends. De mogelijkheden reiken volgens Puck Landewe, verantwoordelijk voor de contentstrategie, echter nog verder.

De onvoltooide droom van Bilder & De Clercq
Winkels openen in het buitenland was een idee waar het duo achter Bilder & De Clercq enthousiast van werd. “Als we mogen dromen, doen we dat van Antwerpen, Londen en Parijs”, zo liet de RetailRookie van vorig jaar weten in RetailTrends. De droom is inmiddels ingehaald door de harde werkelijkheid: een faillissement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!